vineri, 30 octombrie 2009

Despre cursa


Am ajuns cu aprox. 2 ore inainte de startul cursei de semi-maraton. Am avut astfel timp sa ne gasim un loc unde sa ne echipam, sa ne incalzim si sa privim la multitudinea de sportivi care faceau cam acelasi lucru cu noi. Cu toate ca cerul era senin, temperatura nu depasea 12-13 grade, ca atare am amanat cat mai mult parasirea arenei in care ne-am echipat. Odata iesiti din Sala am inceput programul de incalzire prin alergare si ne-am indreptat spre sectorul in care am fost repartizati. Voia buna predomina starea de spirit a participantilor. Fiecare dintre sportivi a venit la Amsterdam cu un scop cat de mic, chiar si acela de a termina cursa.
Fiind pt prima data la un astfel de eveniment nu eram sigur pe tactica care o voi adopta. Am vrut sa incep cursa cu un ritm de 4,30 min/km, iar daca puterile ma tin sa cresc ritmul in a doua jumatate a traseului. Un DJ a intretinut atmosfera anuntandu-ne din min. in min. cu timpul ramas pana la startul cursei.
5,4,3,2,1... Start! Moment in care fiecare din cei 4 colegi de antrenament am luat-o la fuga in ritm individual. Fiind inconjurat de cateva sute de alergatori nu am reusit sa-mi dau seama unde sunt pozitionat fata de ei. Asa ca am rupt-o la fuga cu scopul de a ma incadra in timpul de 4,30 min/km. Problema mea a afost ca nu am vazut bornele kilometrice, deci o buna bucata de drum nu am stiu cu ce viteza alerg.
Traseul de la Amsterdam e presarat cu suisuri si coborasuri, fapt ce m-a solicitat mai mult decat m-as fi astepat. Oricum, fiecare statie de alimentare cu apa era o binecuvantare. O alta nedumerire am avut-o in momentul in care traseul de la semi-maraton s-a intersectat cu cel de la maraton, iar noi am prins din urma maratonistii intarziati. M-am intrebat de multe ori cum au putut alerga atat de repede in comparatie cu mine oameni mai in varsta, femei,.. iar acuma au luat-o la pas. Nedumerirerea mi-a fost clarificta in momentul in care am intrat pe stadion si am fost separati de organizatori pt finisul final.
Cursa am terminat-o in 1:33:03, timp record pt mine. Cu o mai buna pregatire si alta abordare a cursei, sper pe viitor sa reusesc sa cobor sub 1:30:00.
Placerea care am trait-o pe toata durata sejurului de la Amsterdam, cumulata cu pregatirea pt acest eveniment, m-au determinat sa-mi caut pt anul 2010 si alte curse la care sa particip.
Am sa va tin la curent cu noutatile legate de concursuri, antrenamente si alte proiecte pe care intentionez sa le pun in practica.

Un comentariu:

  1. Felicitari!
    Impresionant!
    Deci cursa Boulder Boulder despre care ti-am spus e floare la ureche pt voi (doar 10km), dar merita incercata daca sinteti in America in mai. Vezi detalii pe linkul: www.bolderboulder.com

    RăspundețiȘtergere